Sabtu, 28 Februari 2009

Hal-hal mengenai Google Adsense yang tabu

Rahasia Pertama: Format Ads
Pilih format ads yang sesuai. Anda boleh pilih banners,skyscrappers, squares, link dan sebagainya. Anda boleh melihatnya dan memilih di https://www.google.com/adsense/adformats

Anda boleh meletakkan sehingga 3 ads pada satu page. Sebenarnya jika banyak ads tetapi tiada orang yang klik tiada gunanya. Pastikan pilihan ads adalah sesuai dengan web anda. Saya sarankan anda mengunakan ads 336x280 dan 300x250 untuk bahagian tengah web.


Rahasia Kedua: Pastikan Ads tidak kelihatan seperti Ads
Orang yang berinternet kebanyakannya ingin mencari informasi bukan untuk klik iklan. Ads yang dimasukkan harus diubah sesuai agar mengadaptasi dengan web. Kesimpulan utama kebanyakan Publishers/webmaster meletakkan ads yang disediakan Google secara by default. Mereka langsung tidak mengubahnya agar kelihatan lebih menarik dan dapat mengadaptasi dengan web seperti warna latar dan text.


Rahasia Ketiga: Gunakan Text Ads.
Pilih Text ads, orang takkan klik gambar. Gunakan ads text,orang pasti akan klik jika kelihatan link dari web anda. Bayangkan jika anda menjadi pengunjung, anda akan klik gambar??


Rahsia Keempat: Rekabentuk
buat web dengan menonjolkan Adsense. Jangan sembunyikan ads anda.Jangan letak ads ditempat yang tidak dilihat oleh pelawat. Tiada siapa yang akan klik jika ia tersembunyi.
Buatkan ads anda kelihatan seperti ia sebagian dari content web anda.


Rahasia keLima: Buang Border
Pastikan border ads disamakan dengan warna latar web. Ubah warna sehingga ia kelihatan seperti sebagian dari link web anda.

Click-Through juga dapat digandakan dengan membuang border ads.


Rahasia keEnam: Warna Text ads
Warna text ads juga merupakan salah satu reka bentuk. Pastikan warna text bagi ads sama seperti warna text web anda..


Rahasia keTujuh: sedikit Ads lebih Baik
Kadang kala,meletak banyak ads akan mengurangkan pendapatan adsense kita kerana ads yang bernilai rendah yang keluar kerana terlalu banyak ads. Gunakan pada penempatan yang dirasakan akan banyak di klik.


Rahasia kedelapan: Sertakan Google Search Box
Anda mesti masukkan Search box Google..


Rahasia keSembilan: Gunakan Ads secara maksimum
Gunakanlah ads secara maksimum. Jika anda merasakan anda perlu mengunakan 3 ads pada satu page,gunakanlah. Pastikan kedudukan ads adalah sesuai.


Rahasia keSepuluh: Pastikan kandungan web adalah keyword mahal
Pastikan kandungan laman web mengandungi keyword yang bernilai tinggi. Ia akan meningkatkan pendapatan anda walaupun jumlah klik yang sedikit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar